miercuri, 10 noiembrie 2010

Daca e marti, e Belgia

In fapt am prins doar o jumatate de marti in Belgia. La fel de ploioasa ca si celelalte trei zile anterioare. Au trecut aproape doi ani de la acea jumatate de marti.De aceea am sa scriu mai putin, lasand pozele sa-mi suplineasca lipsa de nerv.
Grand Place sau Grosse Markt din Bruxelles. Nu am mai prins varza!
Realizat drept simbol al Expozitiei universale gazduite de Bruxelles in 1958, Atomium a necesitat 18 luni de munca. Considerat drept turnul Eiffel al capitalei belgiene masoara 102 metri si cantareste 2400 de tone. Cele 9 sfere (atomul de fier) gazduiesc expozitii si un restaurant. In sfera cea mai de sus. O alta asemanare cu turnul Eiffel o reprezinta caracterul provizoriu,stabilit de autoritati, de numai...sase luni.
"Atomul sa fi fost de fier ce brand aveam"
La Parlamentul European. O zi de duminica rezervata vizitelor. Doamna Anastase m-ati numarat si pe mine?

Manneken Pis,statuie de bronz de la inceputul secolului al XVII-lea. Asa cum Copenhaga se mandreste cu Mica Sirena, Bruxelles il are pe acest pusti "degraba varsatoriu" de urina.Si a varsat-o la un moment dat cu folos reusind sa salveze orasul de un incendiu. Mai ca imi vine sa dau crezare legendei la cata bere se afla in oras.
 Primaria din Bruges.
Una din putinele sculpturi ale lui Michelangelo aflate in afara spatiului italic. Madona cu pruncul, realizata intre 1504-1505 din marmura de Carrara a fost destinata initial unui altar al catedralei din Siena. Cumparata de familia Mouscron este oferita orasenilor din Bruges care o aseaza in catedrala Notre Dame.
Nu este Venetia,ci tot Bruges.
Pe onoarea mea,daca am aruncat eu hartia aceea!
Musai de ajungi in Bruges sa iti rezervi 30 de minute si 6 euro pentru o plimbare pe canalele orasului. Obiectivele turistice intalnite pe traseu iti sunt "servite" cu o garnitura de umor de catre ghid, si in limba engleza.
No...rock bun!

2 comentarii: